von Post

Tänk er att man kan heta just von Post i efternamn, lite underligt. Det är iaf namnet på någon man, som troligen inte lever längre, som skrivit en av böckerna vi läst för projektarbetet. Vi läste inte mycket, inte mycket alls. Någon sida eller två.
Lennart von Post.

Nog om honom, mer om annat.

Jag köpte frimärken idag, och jag måste då säga att de frimärken som fanns inte var vidare fagra. Det var som att välja mellan pest och kolera. Visst, det är bara frimärken. Enkla, engångs-frimärken. Motivet är ganska oviktigt, ändå finns det olika att välja mellan. Jag kan då meddela att det ännu inte är Jul-motiv, utan potatisar och hundar på frimärkena. Jag lyckades hitta ett annat. Fixat och klart. Post.

Apropå potatis, min middag idag består av potatisbullar och morötter. Bacon ids jag inte steka och jag vill heller inte ha det. Potatisbullar, morötter, vatten (möjligen saft) och kanske nån krydda eller sylt. Det duger gott och väl. En hårdbrömacka till blir det nog också, med smör på. Efterrätt är överskattat, men det finns ju faktiskt kolakakor i frysen, kan hända att dem försvinner innan morgondagen. Skyll på mig. 
Maten är klar, guten apetit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0