Save me,.

Hur mycket skolarbete kan man egentligen ha? Det är galet. De kan seriöst inte förvänta sig att man ska hinna allt detta, det kan de bara inte göra. Väck mig, hjälp mig, rädda mig. Det går inte att göra allt detta på så kort tid. Verkligen inte.  Omöjligt.

Jag vill bara ut och rulla några gånger i snön, upp och ner för backen och kullarna här utanför. Det vore nånting det. Underbart. Eller, rulla? Nej, åka pulka vore desto bättre.

Pulka, swisch, skrana, swosch, snöboll - paff!

Det vill jag ha, nu med detsamma. Kasta en i ansiktet på mig så jag vaknar. Väck mig nu, jag har sovit alltför länge. Kom igen! I'm basically begging for it. Jag ber dig; väck mig, hjälp mig, rädda mig. Mun mot mun-metoden? Nej, det är lite överdrivet. Jag har inte drunknat. Jag andas fortfarande, svagt. Jag sover. Blundar. Drömmer.

Drömmer. Jag drömmer om dig, om mig - om oss. Nej, nu ljög jag. Jag drömmer om människor jag aldrig sett förut, om folk som kanske inte finns. Jag drömmer om sådant jag glömt när jag vaknar. När jag vaknar, om jag vaknar. Väck mig. Hjälp mig. Rädda mig.

tovv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0