1457

-- Så mycket kostar det att ta sig fram och tillbaka till Oslo, ganska exakt. Nu återstår det endast att se om resan blir av och hur mycket av detta jag kommer måsta stå för själv, förhoppningsvis inget.

Norge alltså, det blir så, kanske, troligen, förhoppningsvis, den 13-16 februari. Jag, några främmande göteborgare och ett stort antal norskar - perfekt! Vill ni veta något ännu perfektare (oj oj), jo jag har hittat en utbildning som tilltalar mig oerhört mycket. Den innefattar språk, kultur, kommunikation, eventuella utomlandsstudier, praktik, en framtid inom bland annat evenemang och kultursektorn och är endast treårig. Vad mer kan man begära? Jo möjligen att den har lite inslag av journalistik och vet ni vad - det har den! Kurs i kreativt och kritiskt skrivande och behörighet till att söka vidare till utbildningar inom just journalistik. Jag är förälskad, förtjust, förvånad och förtvivlad.
Förtvivlad?

Ja, utbildningen finns på Växjö universitet, Växjö! Det är nästan 100 mil, evigheters evigheter tar det att åka dit. Gah,.
http://druvek.vxu.se/utb/program.lasso?ID=PR1223 


Middagen/fikat idag bestod av chokladvåfflor med apelsin och marängglass hos en finurlig vän. Det var riktigt gott och mycket trevligt sällskap. Jag ska nog be att få lite recept

tovv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0