Vingelmina?

Jag kommer som jag är, har ingenting att dölja.
Du har skapat mig och känner mig så väl..

Jag tog mig hit utan några större problem utan några som helst problem egentligen. Först sov jag och sedan spelade jag lite spel på datorn, dock inte Purple Place, det hannjag tyvärr inte. Illa. Det får bli på hemvägen. Hur som helst så har jag nu varit här ett bra tag, jag har hunnit med en hel del: Klev upptidigt, åt frukost, pratade med farmor, gick ut med katten (Ja, det gjorde jag. Hehe, låter lite underligt. ) , lagade god lunch ( den var t.o.m. vegansk.), diskade och nu snart blir det till att laga middag - tacos, MUMS.

Storuman energi står det på ett papper här bredvid mig, det får mig att tänka på diverse saker. Igår föreslog t.ex. min mor att jag skulle gå folkhögskola där nu efter gymnasiet, det finns en fjällguide-utbildning tror jag. Senare föreslog hon även att jag skulle läsa på Strömbäck av två olika anledningar. Den första var väldigt otippad och extremt oseriös, och endast för de som var där när den nämndes. Den andra, ja den var faktiskt befogad; tydligen är det många av de som idag syns på TV i olika rapport-program, som Hallåor och dylikt som har läst på just Strömbäck. Jag får se vart jag hamnar, jag måste dock medge att Storuman lockar mer på alla sätt och vis. Snö, friluftsliv, mera snö, liten by, härligt folk (?) - ja, allt detta är bättre än journalistik och storstad med gråslaskig vinter.

Jag har egentligen ingenting av vikt att dela med mig av idag, förhoppningsvis kommer jag på något vettigt, tänkvärt inom en snar framtid. Tills dess - ha det bäst.

tovv

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du tove jag har funderat länge på om du skriver blogg, haaa du gör ju det! och den kommer jag läsa :D



Pussar från mig som inser att jag bor för långt bort och saknar dig!

2009-02-03 @ 12:53:20
Postat av: tovv

nämen så trevligt :)

2009-02-03 @ 19:06:17
Postat av: David

Jag gillar att lunchen var vegansk. Ett steg i rätt riktning.



2009-02-11 @ 23:00:18
URL: http://namnge-din-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0