Jag saknar ..

.. mat, middag, mums


Att ligga vaken tills klockan 06.00 på morgonen har sina baksidor. För det första förlorar man hela förmiddagen eftersom man då man slutligen somnar inte orkar vakna och kliva upp förrän efter tolv och för det andra så blir det kaos i hjärnan. Man tappar som lite kontroll över tillvaron när dagen vänds upp och ner på det sättet. För att inte tala om allt man hinner fundera på under nattens gång, när man ligger där och inte lyckas somna. Då är det tur att man har både musik och en bok att läsa. Sen kommer då nästa problem - att lyckas somna kvällen därpå. Jag tror nog att jag kommer lyckas, men det kan ju bli lite spännande att se huruvida jag kan somna före kl. 02.00 eller inte. Med tanke på att jag varit trött hela dagen, och fortfarande är det, så känns det lovande. Ni märker väl om ni får några nattliga sms från mig eller inte.

Nej, nu ska jag återgå till att klura på vad jag ska till hösten. Det är svårt att veta vad man vill göra med sitt liv och ännu svårare att välja om man väl kommer på några olika alternativ. Just nu vill jag göra åtminstone 4 olika saker, så det är lite klurigt att välja vad man vill börja med eller prioritera högst. Det lutar åt att jag ska studera, på universtitet eller folkhögskola. Och nån inriktning mot turism/friluftsguide, journalistik/media, lärare/fritidspedagog ... eller något annat såsom projektbildaren på Wendelsberg. Svårt val. Sen skulle det mycket väl kunna bli så att jag försöker jobba eller volontära också. Spännande.

Nej, nu ska jag mysa lite i tv-soffan hemma. Imorn blir det antingen Umeå, Östersund eller en dag till på hemmaplan. We'll see.

And, I kind of miss you. I think.


Kommentarer
Postat av: David Sundqvist

Angående sömnen: Välkommen till min verklighet.

2010-04-07 @ 13:53:42
URL: http://davidsundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0