Dag 1

Nu har jag varit på McDonalds så det räcker och blir över för det här året!

Befinner mig i skrivande stund vid ett bord i ett hörn av McDonalds, småfrysandes och lite halvt illamående sen McFeasten eller vad det nu var jag åt till middag vid 21. Nu har åtminstone fått igång internet, vilket gör fördrivandet av tiden lite roligare. Värre var det innan då jag endast hade en bok att roa mig med, men som värst var det nog det pinsamma ögonblicket då jag fick hjälp att få igång internet. En liten knapp var det tydligen som man skulle trycka på, och man kan ju tycka att jag borde veta det eftersom det är min egen dator.. men NEJ - det krävdes en kille för att lösa problemet. Nu kanske det inte var just det att det var en kille som gjore så att det löste sig, men ja, det krävdes i varje fall en utomstående person för att lösa det. PINSAMT säger jag, mycket pinsamt. Men internet fungerar och jag är nöjd och glad. Nu får jag lite gjort.

Dessutom dricker jag kaffe, en stor cappuchino - gratis. Det var fjärde beställningen på McDonalds idag, och jag kanske räknas lite som en stamkund numera. Jag hoppas dock att jag inte kommer spendera lika mycket tid här i framtiden, för norrlänning som jag ändå är så ogillar jag McDonalds och undviker helst att äta där. Men idag är ett undantag, hoppas jag.

Nog om detta fettiga, kalla men dock lite trevliga matstället. Jag har ju faktiskt hunnit med lite annat idag också, tro't eller ej. Jag har exempelvis varit och spanat in mitt hem för de kommande 4 månaderna och jag gillade det jag såg. Det blev ett besök i studentlägenheten med fika och trevligt prat med hon jag hyr av och hon jag kommer bo ilag med den närmaste tiden. De verkar trevliga båda två och jag tror att det här kommer fungera mycket bra. Lägenheten i sig är belagd typ mitt i stan, nära till allt så att säga. Det är ett äldre hus som verkar vara ombyggt till studentbostäder, men fräscha sådana. Det är 3 meter i tak och stora fönster som man kan sitta i (underbart!), ljusa färger i alla rum och allmänt fint. Jag kommer alltså bo tillsammans med en annan tjej och dela kök och badrum med henne, men ha ett eget stort rum för mig själv. Det känns bra, mycket bra. Det här är en sån där lägenhet som man skulle vilja ha, som man önskar att man kunde få! Centralt belägen, ljust och stort och fönster man kan sitta i - vad mer kan man önska sig?

Imorgon ska jag och Ebba utforska campus och spendera lite tid på stan här i Östersund. Kanske leta lite böcker och annat som kan vara bra att ha, eventuellt en jacka till mig. Sen tänkte jag antingen besöka kyrkan, se till att träffa nån kompis eller leta upp något trevligt café. Jag måste ju ändå lära känna staden lite mer och lära mig hitta här för jag tror nämligen att jag blir kvar ett tag. Just nu, efter en dag, känns det nämligen ruskigt bra. Jag hoppas det håller i sig!

kramar från en vilsen, nybliven jämte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0