En herres berättelser, del 6.

en följdserie i flera delar – sista delen!

Sista delen - han har sett Gud.

Han berättar att han fick se Gud döma en man som syndat. En man som begått mord. Gud var lugn på rösten hela tiden, aldrig höjde han den eller blev arg. Han säger att han hörde Gud tala med mannen och säga att han inte skulle oroa sig. Mannen skulle nu få ett nytt liv, vara levande igen. Min herre till gäst berättar att Gud förklarade att eftersom mannen hade tagit ett liv skulle han därför nu få byta det med sitt; han skulle veta hur det var att dö. Han skulle dö. Men han var förlåten och välkommen. 

”Varför jag fick se detta förstår jag inte. Men jag är tacksam. Vissa går genom hela livet utan att tro, utan att uppleva någonting. Jag har levt och jag har sett.”

Hans sinne och hans hjärta har varit öppet!

The end.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0